איתור נזילות במצלמה טרמית

נזילות? רטיבות? כתמי עובש על הקירות? הצנרת מוסתרת מאחורי הקירות ומתחת לרצפה ולכו תמצאו את מקור הנזילה והרטיבות. אבל בשביל זה המציאו את המצלמה הטרמית, טכנולוגיה משוכללת לאיתור הנזילה. לא צריך להרוס קירות ולא להרים רצפות. עם מצלמה טרמית ניתן להתחקות אחר צינורות המים ולגלות בדיוק איפה הנזילה. רוצים לדעת עוד על איתור נזילות במצלמה טרמית? אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

איתור נזילות במצלמה טרמית

נזילות הן עסק רציני. המים מתפשטים במהירות והנזק עלול להיות חמור ביותר. לכן חשוב לבצע איתור ותיקון שלהן במהירות וביעילות. ברגע שיש חשד לנזילה, יש לקרוא לאינסטלאטור מקצועי כדי שיבצע את הבדיקה, יאתר את מיקום הנזילה ויבצע את התיקון. והדרך הטובה ביותר לאתר את הנזילה היא באמצעות מצלמה טרמית. 

קצת על הטכנולוגיה. תרמוגרפיה זהו תהליך אשר מתרגם אנרגיה תרמית, חום, לאור ומייצרת תמונה חזותית כשרוצים לנתח אובייקט מסוים ולעשות לו מיפוי. המצלמה הטרמית מזהה אנרגיית אינפרא אדום של האובייקט ולאחר שהיא מזהה את טמפרטורת האובייקט היא ממירה את תמונת האינפרא לתמונה אלקטרונית.

מצלמה טרמית עושה שימוש בגלי אינפרא אדום כדי לאתר את מקור הרטיבות באזור הנבדק. המצלמה הטרמית מצוידת בעדשה מיוחדת אשר מסוגלת למקד את האור אשר נפלט מעצמים לטווח של 7-14 מיקרו מטרים, שזהו טווח גלי האינפרא-אדום המאפשר את בחינת התכונות התרמיות של כל עצם.

זוהי למעשה קרינה אינפרא אדומה, הנקראת גם קרינה תת אדומה, אשר מופצת מכל עצם שהוא ואינה נראית לעין אנושית. הכלל הפיזיקאלי עליו המצלמה הטרמית מושתתת הוא שככל שעצם חם יותר, כך הוא מייצר יותר קרינה אינפרא אדומה. 

כשיש נזילה של מים בתוך הקיר יש שינויים של טמפרטורה באזור הנזילה. זה אומר שאיפה שמתחילה הנזילה תהיה טמפרטורה אחת והיא הולכת ומשתנה ככל שמתרחקים ממקור הנזילה.

צינור שהתפוצץ או נסדק פולט מים חמים או קרים ויהיה לזה פרופיל טרמי שונה מצינור שאינו נוזל. המצלמה הטרמית מזהה את שינויי הטמפרטורה בצבעים שונים, באמצעות תמונה חזותית המוצגת על גבי מסך. כך ניתן לראות במדויק את מקור הנזילה, לשבור את הקיר באותו המקום, לתקן ולסגור.

היתרונות של מצלמה טרמית

מצלמה טרמית היא אמצעי מעולה לאיתור נזילות מכיוון שהיא יכולה לחדור דרך הקירות, הרצפה והתקרה. הסיבה לכך היא שאור אינפרא אדום אינו נחסם על-ידיהם כמו אור רגיל. כך שמצלמה טרמית משמשת כמעין ראיית רנטגן העוברת דרך קירות ומאתרת סתימות, נזילות וכד'.

 איתור נזילה במצלמה טרמית הוא מהיר ומדויק. המצלמה מבצעת סריקה של פני השטח ועצמים שונים במהירות של אלפיות שנייה ומייצרת עבורם מפה מדויקת. המצלמה אף מאתרת לא רק את המיקום אלא גם את סוג הבעיה, האם מדובר בחסימה של הצנרת או בזרימת מים מחוץ לצנרת. 

האיתור פשוט וקל ומסייע לאינסטלאטור לבצע את תיקון הנזילה ביעילות רבה ובמהירות. גילוי נזילה במצלמה טרמית מראה בדיוק היכן נמצאת הנזילה, לא רק באזור כללי. בנוסף, שימוש במצלמה טרמית חוסך הרס קירות והרבה בלגן. 

השימוש במצלמה טרמית אינו דורש מגע פולשני וישיר עם העצמים המצולמים כדי לנטר את מידות החום שלהם. לכן אין צורך בהשבתת תשתיות, ציוד ומכונות בתעשייה או את שגרת החיים בבתים פרטיים. פחות רעש, פחות בלגן, פחות לכלוך. כול הבדיקה נעשית בלי שבירות ובלי דפיקות.

שימוש במצלמה טרמית אף חוסך סחיבה של כלים כבדים וגדולים כמו שנהוג היה בעבר. לא צריך מכונות מסורבלות.  כל מה שצריך זה את המצלמה, שהיא קלה ונוחה לנשיאה. 

חיסכון בעלויות אף הוא אחד היתרונות של שימוש במצלמה טרמית. בעוד ששבירת קירות דורשת תיקון ובנייה מחדש, מה שמייקר את התהליך, בנוסף לעבודת האינסטלאטור, במקרה של מצלמה תרמית העלות הכוללת הרבה יותר חסכונית ונותנת שקט נפשי. הרס קירות ועבודה עם כלים כבדים עלולים גם להסתיים בפגיעה בתשתיות כגון שריטה בצנרת, באסלה ועוד מפגעים קוסמטיים בבית. 

לכן, כשיש נזילה ומזמינים אינסטלאטור, רצוי לוודא שיש לו מכשיר לאיתור נזילות. לא כדאי לוותר על זה ולהשתמש בשיטות ישנות. 

מחיר ועלויות של שימוש במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית מחיר נע בין 700-1300 ₪. זהו טווח המחירים המומלץ בתחום. לפעמים הוא מעט גבוה יותר ונע בין 1,000-1,600 ₪, תלוי מי המבצע. מחירי איתור נזילות אינם משתנים באופן קיצוני. עבור התיקון יש לבקש הצעת מחיר בנפרד. איתור נזילות רגיל הוא זול יותר מאיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית, אך פחות יעיל ופחות מדויק. 

המחיר לאיתור נזילות נקבע על-פי מורכבות הבעיה. קיימים מספר פרמטרים המשפיעים על מחיר השימוש במצלמה טרמית. הראשון שבהם הוא מיקום הנזילה. ככל שהנזילה נגישה יותר ורואים בעיניים איפה היא מתרחשת, כך המחיר נמוך יותר. אבל אם קשה להגיע אליה או לראותה המחיר יעלה. 

גם רמת הדחיפות של השירות משפיעה על המחיר. ככל שהשירות דחוף יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר. זה נכון כמובן גם לסוגי שירות אחרים, אך צריך להיות מודעים לכך. יש גם משמעות לכךאם השירות ניתן בשעות היום, בערב או בלילה, בסופי שבוע, חגים וכד'. ככל שהשעות חורגות משעות העבודה כך עולה המחיר. 

בכל מקרה, כל עלות של איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית, היא בטלה בשישים למול היתרונות שלו.  

מדוע חשוב לאתר נזילות

נזילות, רטיבות, איטום לקוי בשל בלאי או תחזוקה לא טובה, חדירת שורשים לצינורות, חדירת מי גשמים, או אפילו טעויות בהתקנה. ךנזקים של מים, עלולות להיות השלכות כלכליות רבות אשר מתחילות באיתור ותיקון הנזילה ועד תיקון הנזקים שגרמה הרטיבות כמו עובש, קירות מתקלפים או חול רטוב מתחת לרצפות שמורגש אצל השכנים. 

אלו בעיות שהן סמויות מן העין ולכן חשוב לבצע איתור נזילות באופן מקצועי ומהיר כדי למנוע את התפשטות הנזק. לכן, כאשר יש נזילה בבית או בעסק, צריך להחזיר במהירות את המצב לקדמותו ולהתגבר על הבעיה. נזילות לא נעלמות מעצמן וכל זמן שחולף מסב עוד נזק לקירות או לרצפה. 

נזילה קטנה יכולה לגרום לבעיה גדולה אך כאמור, לא תמיד ידוע מה מקור הנזילה ואז צריך להשתמש במצלמה טרמית. 

מה הסימנים לנזילה

נזילה בדירה עלולה לגרום למגוון של נזקים, למשל כתמים על הקיר, התקלפות והתנפחות שלו. סדקים בקירות שמקורם לא ידוע או כתמים בצבע חום כהה או בגוון של נחושת עלול להיות סימן לקיומה של נזילה. 

ריחות רעים של עובש וטחב הנחשבים גם לרעילים ולגורמי זיהומים. כתמי עובש עלולים להתפשט בכל הבית. ברוב המקרים הם מופיעים על התקרה אך גם על הקירות ניתן למצוא אותם. הלחות מעודדת התפתחותם של פטריות וחיידקים המהווים מפגע בריאות אקוטי. ובנוסף להיותם מזיקים לבריאות הם גם מהווים פגיעה משמעותית באסתטיקה של הבית. הלחות שיצרה את העובש מקורה כנראה בנזילה סמויה שיש לאתרה. 

סימן נוסף שעשוי להעיד על נזילה הוא ירידה בלחץ המים. לפעמים השינוי הוא מאוד מינורי ולא קל לעלות על כך, אבל גם יש ספק כלשהו, כדאי לבדוק זאת באופן יסודי. 

רטיבות בתקרה עשויה להיות כתוצאה מנזילה אצל השכנים ואז יש לפנות אליהם לפתרון הבעיה. אם גרים בבית פרטי או בקומה העליונה של הבניין ויש רטיבות בתקרה, כנראה שאיטום הגג לא מספק. 

לסיכום, מצלמה טרמית היא כלי מדויק ומשוכלל ומדויק, המשמש במגוון רחב של תעשיות וענפים– כגון ביטחון, מחקר, רפואה, שיפוצים, תיקוני הצנרת הביתית, התחום היצרני והתעשייתי ועוד. זו טכנולוגיה התורמת באופן משמעותי לייעול תהליכים וטומנת בחובה יתרונות רבים נוספים. איתור נזילות במצלמה טרמית יכול להיות פתרון יעיל מאוד. הוא חוסך את כל המאמצים והעלויות הכרוכים בבדיקות פיזיות של הרס ושבירת קירות. 

איך יודעים שנוצרה נזילה בקיר?

לפעמים יש לנו נזילה בבית ואנחנו בכלל לא יודעים על כך. בדרך כלל קיימים סימפטומים לנזילות בצנרת, ככל שהנזילה משמעותית יותר כך קשה יותר לפספס את הסימפטומים. חשוב להכיר את הסימנים המעידים על נזילה כדי להתמודד עימה ועם נזקיה בהקדם:

  • סימני מים ולחות גדולים בקירות. נציין שלא כל סימני לחות מעידים על נזילה, ונזילה יכולה להתפתח גם בחדרים עם לחות גבוהה שלא מקבלים אוורור מספק (כגון חדרי מקלחת).
  • טפטופים מהקירות או התקרה
  • קילופים בקירות
  • צבע שמתנפח
  • חשבון מים גדול באופן חריג

איתור נזילות מים

לאחר שזיהינו שיש נזילה בבית, השלב הבא הוא לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה. תחילה יבדוק מאתר הנזילות אם הרטיבות נגרמה בשל איטום לקוי, ומה שיכול להעיד על כך זה סדקים בחיבורים בין הקירות לתקרה ובין הקירות. במידה ואין בעיה באיטום, יש צורך בשימוש בכלים מתקדמים לאיתור הנזילה.

כדי לאתר נזילה בצנרת, יש להשתמש במצלמה טרמית וזאת כדי לאתר את מיקום הנזילה המדויק, עומקה וגודלה. איתור נזילות במצלמה טרמית מסייעת להבין אם מדובר בפיצוץ הצנרת המים או בפיצוץ במערכת הביוב של הדירה או הבניין כולו.

במידה ומקור הנזילה הוא מקו הביוב, יש לבצע צילום קו ביוב כדי לאתר את המיקום המדויק של הנזילה בקו הביוב.

רטיבות בקיר פנימי – כך מטפלים בה

לאחר שאותר מיקום הנזילה יש לטפל בה ובנזקי המים. במידה ומדובר בפיצוץ בצנרת המים, בדרך כלל מקורה קרוב לקיר האמבטיה. יש להוציא את האריחים מהקיר או את הבלטות בתוכן עובר המקטע התקול ולהחליף את הצנרת הבעייתית בצנרת פלסטיק. לאחר מכן יש לרצף את הקיר מחדש.

איתור רטיבות בקיר הפנימי – כמה זה עולה?

מחירו של איתור רטיבות תלוי באמצעי הטכנולוגי בו משתמשים לאיתור הנזילה ואם המחיר כולל גם תיקון. מחיר איתור רטיבות באמצעות סריקה ויזואלית של האיטום ותיקון בעיה קלה נע בין 500 ל-800 ש"ח, בעוד איתור נזילה במצלמה טרמית או רובוט יעלה בין 1,500 ל-2,000 ש"ח. כאשר העבודה כוללת תיקון של בעיה מורכבת, המחיר עלול להתייקר משמעותית.

איתור נזילות, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי

Dryfloor היא החברה המובילה בישראל לאיתור נזילות והתמודדות עם נזקי מים. עם מעל ל-25 שנות ניסיון והציוד המתקדם ביותר בשוק, Dryfloor מבטיחה שירות מהיר ומקצועי במחירי רצפה ללא פירוק ושבירת רצפות ועם דו"ח מפורט על הממצאים שיסייע לכם מול הביטוח ובמכירת הדירה. החברה פועלת בפריסה ארצית ובזמינות גבוהה.

לאן תרצו לעבור בעמוד?

לייעוץ ממוקד ונכון עם המומחים שלנו, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רגע לפני שאתם הולכים, שלחו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר משתלמת יותר ומתנה במבצע

DrYFLOOR החברה המובילה בישראל בייבוש תת רצפתי ואיתור נזילות

דילוג לתוכן