נזקים עקב רטיבות תת רצפתית

איטום לקוי, צינור דולף או הצפה הן רק חלק מהסיבות שעלולות לגרום לרטיבות ולנזק תת רצפתי. טיפול מוקדם בבעיה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ואף למנוע נזקים נוספים למבנה ולדייריו, אך קטנה ככל שתהיה הבעיה שבגללה אירע הנזק, חשוב לדעת, שלא ניתן להתעלם מרטיבות תת – רצפתית, וכדאי לטפל בה בעזרת איש מקצוע מיומן.

עובש על הקירות עקב רטיבות

 

נזקים עקב רטיבות תת רצפתית – ממה זה יכול לנבוע?

רטיבות תת – רצפתית נובעת ממים שכלואים מתחת לרצפה. הסיבות השכיחות לכך הן תקלות אינסטלציה שונות, שגורמות להצטברות של נוזלים. בהעדר אידוי הנוזלים הם נספגים בטיח וגורמים להופעת כתמי רטיבות, לחות ועובש בקירות, באריחים ובמשקופים.
רטיבות תת – רצפתית שכיחה בבתים בהם יש צנרת ישנה, עשויה מברזל, אשר לוקה בנזקים שונים עקב התיישנות ובלאי, הצטברות אבנית, קורוזיה ועוד. פרט לכך, היא עלולה לנבוע מליקוי בצינורות לחימום תת רצפתי.
כאשר מדובר בצנרת הביוב, רטיבות תת רצפתית עלולה לנבוע מחדירת שורשים לצנרת. במקרים אחרים רטיבות תת – רצפתית עלולה לנבוע דווקא מאיטום לקוי שלא חוסם חדירת מים חיצוניים דרך סדקים בקירות.
סיבה נוספת יכולה להיות הצפה של מים בגלל תקלה בדוד החשמלי, במכונת הכביסה או באסלה לדוגמה.

 

איך מזהים רטיבות תת – רצפתית?

רטיבות תת – רצפתית עלולה לגרום לנזקים שונים. ערנות יכולה לסייע לכם לזהות אותם בשלב מוקדם יחסית. אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הבאים, ייתכן שקיימת בביתכם בעיית רטיבות תת – רצפתית:

  • כתמי רטיבות או עובש על הקירות.
  • קילופים באזור החיבור שבין הרצפה לקיר.
  • רטיבות במשקופים.
  • שינוי בצבע הרובה, הפרקט וחיפויים שונים.
  • נפיחות בקירות.
  • נפיחות, עיוות או מראה גלי של רצפת עץ.
  • עיבוי מים מתמשך עלול לגרום להופעת אגלי מים על משטחי ריצוף (נפוץ לראות על משטחים שעשויים מעץ).
  • כאשר מדובר ברצפת בטון, עלולים להופיע שברים או סדקים בבטון כתוצאה מהתרחבותו. אנו ממליצים לפנות לחברת ניסור בטון מקצועית, ולהתייעץ עם אנשי מקצועי המבינים האם נדרש לבצע ניסור, או יספיק לחתוך באזור נקודתי על מנת להגיע לאזור הטיבות.
  • ריח מעופש שאין לו מקור ברור עלול להעיד על רטיבות תת – רצפתית.
  • הופעה פתאומית של מזיקים כמו טרמיטים או נמלים עלולה להעיד על נוכחותה של רטיבות תת – רצפתית.

אילו נזקים נוספים עלולים לנבוע מרטיבות תת – רצפתית?

פרט לנזקים האסתטיים, בהם ניתן לטפל די בקלות, נזקים עקב רטיבות תת רצפתית עלולים להיות חמורים הרבה יותר.
רטיבות תת – רצפתית שאינה מטופלת לאורך זמן עלולה לגרום לנזק מבני, לפעמים נזק בלתי הפיך, שמחייב הריסה ובנייה מחדש.
אחת הבעיות הנפוצות של רטיבות תת – רצפתית היא כשל בהדבקה של חיפוי הרצפה. זה קורה כאשר רמת הלחות היא גבוהה ונמשכת לאורך זמן, מה שעלול לפגוע באיטום הקיים.
רטיבות עלולה לגרום לנזקים לרכוש, בעיקר למשקופים, לרהיטים מעץ, לרצפת עץ, לרצפת בטון ולתשתיות החשמל. כאשר הרטיבות מתפשטת לתשתית החשמל או לרכיבים חשמליים קיימת סכנת התחשמלות ושריפה.
בפן הבריאותי, הרטיבות עלולה לגרום להיווצרות של עובש וטחב בקירות וברצפה, מצע נוח לבקטריות שעלולים לגרום לבעיות בריאות רבות בקרב השוהים במבנה, בעיקר ילדים, קשישים ובעלי חיים. הבעיות הללו כוללים הפרעות נשימה, אסטמה, גרד בעיניים, אלרגיות, עייפות, סחרחורות, כאבי ראש ועוד.
פרט לכך, לחות מתמשכת עלולה להוביל לפליטה של חומרים מסוכנים כמו אמוניה, שהיא תרכובת של חנקן ומימן המצויה במשטחי ריצוף שונים. האמוניה רעילה לבני אדם ולבעלי חיים, וחשיפה ממושכת לכמות גבוהה של אמוניה עלולה לגרום אף למוות.

 

 

כיצד מאתרים רטיבות תת – רצפתית?

הדרך הטובה ביותר לבדוק אם ישנם נזקים עקב רטיבות תת רצפתית היא להיעזר במד לחות.

בעזרת מד לחות ניתן לאתר כיסים של עודפי לחות. שיטת האיתור היא מהירה ובטוחה, ומאפשרת לאתר לחות גם תחת משטחי בטון ומגוון של חומרי חיפוי וריצוף ברמת דיוק גבוהה.

חשוב לדעת, שאיתור המקום בו יש הצטברות מים לא תמיד מעיד על מקור הבעיה, ולכן במקרים רבים מומלץ לערוך מיפוי של תשתית הצנרת במבנה כדי לבחון תקלות נוספות.

 

לסיכום,

רטיבות תת – רצפתית יכולה לנבוע כתוצאה מתקלות שונות, ביניהן תקלות אינסטלציה או איטום לקוי.
שמירה ערנות יכולה לסייע לכם לאתר רטיבות תת – רצפתית. מכיוון שהיא עלולה לגרום לנזקים חמורים, הן למבנה והן ליושביו, כדאי לטפל בבעיה בהקדם האפשרי.

איתור הבעיה הנו פשוט ומהיר, ונעשה על ידי איש מקצוע שמתמחה באיתור נזילות ותקלות אינסטלציה. לעיתים לאחר איתור הבעיה יהיה צורך גם בתהליך של ייבוש תת רצפתי.

לייעוץ ממוקד ונכון עם המומחים שלנו, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רגע לפני שאתם הולכים, שלחו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר משתלמת יותר ומתנה במבצע

DrYFLOOR החברה המובילה בישראל בייבוש תת רצפתי ואיתור נזילות

דילוג לתוכן