מה היא מכונה לייבוש תת רצפתי?

אז מה היא מכונה לייבוש תת רצפתי? בעת דליפה באחד מצינורות הבית יכולה להיווצר הצפה תת רצפתית שהגישה אליה היא מוגבלת מאוד ואינה מאפשרת לאותם מים להתייבש גם לאחר חודשים ואפילו שנים הלחות ממשיכה להצטבר. הסכנות הבריאותיות שנשקפות בחלל מגורים בעקבות לחות ורטיבות תת רצפתית הן רבות. כך גם הסיכוי להרס תשתיות המבנה ורשת החשמל הוא גבוה. בעבר הפתרון היחיד להתמודדות עם הבעיה היה שיפוץ כולל של הבית. זה אומר שהיה צורך לפרק את הריצוף, לייבש את המצע או להחליף אותו ולאחר מכן להניח ריצוף חדש. דבר שגזל המון זמן ואי נוחות עבור דיירי הבית שברוב הפעמים נאלצו לשכור דירה אחרת עד לסיום השיפוץ. היום המצב הוא שונה לגמרי, חברות רבות מחזיקות במכונה ייבוש תת רצפתי מתקדמת שיכולה לייבש את המצע מתחת לריצוף בלי לפרק את הריצוף, בהרבה פחות זמן וללא הפרעה לדיירי הבית.

הסכנות הבריאותיות מרטיבות תת רצפתית

חוסר התייחסות לבעייה לא תפתור אותה. להיפך, חוסר טיפול בבעייה יגביר את הנזקים לריצוף, לקירות, לתשתיות ולעמידות המבנה, אבל לא רק, גם הסכנות הבריאותיות לדיירי הבית הן רבות וכוללות קשיי נשימה ואלרגיות. את תיקון הבעייה ניתן לעשות באמצעות מכונה לייבוש תת רצפתי לא רק בבית מגורים, אלא גם במשרדים ומפעלים. אותן סכנות תקפות גם כשלא ישנים אנשים במקום המקרה כמו מקום העבודה בגלל שדווקא שם אנו מעבירים את רוב היום.

שניה לפני שמייבשים

כדי להימנע מרטיבות נוספת לאחר הייבוש, מוכרחים למצוא קודם את מקור הנזילה/המעבר של המים אל מתחת לרצפה. רק אחרי שמאתר נזילות מקצועי ומנוסה ומיומנים בתחום בדקו, מצאו ותיקנו את הנזילה ואישרו שאין יותר נזילות, רק אז אפשר להתחיל בפעולות הייבוש התת רצפתי. השלב הראשון הוא שליחת דגימת המצע התת רצפתי למעבדה כדי לבדוק האם הרטיבות והלחות אכן מקורם ברצפה או שכלל אין צורך בייבוש. התקן למצע תקין הוא 6% לחות במצע חול ו-3% לחות במצע סומסום. את הדגימה לוקחים באמצעות קידוח חור קטן ברצפה באזור שאינו נראה כל כך לעין כמו למשל מתחת לספה. לאחר לקיחת הדגימה היא נשלחת למעבדה לבדיקה.

תכנון ייבוש תת רצפתי בעזרת מכונה

שימוש במכונה לייבוש תת רצפתי מצריכה תכנון מקדים לאסטרטגיית הפעולה כך שהעבודה תתבצע במהירות האפשרית במינימום נזק לריצוף. מכונות רבות היום מאפשרות המשך שגרת חיים בבית באמצעות פעולת ייבוש שקטה למדי שאינה מפריעה. למוסדרות כמו מפעלים ובתי חרושת משתמשים במכונה אחרת כיוון ששטח הרצפה גדול יותר ומצריך זמן רב יותר לייבוש לכן משתמשים במכונה רועשת יותר אך יעילה יותר מבחינת זמנים. 

בנוסף למכונת הייבוש נחוץ ציוד נוסף:

  • מפזרי חום
  • יבשני עיבוי
  • מפוחים אקסיאלים
  • מפוחים רדיאלים

מתחילים בייבוש

את פעולת הייבוש מבצעים בעזרת מכונת ייבוש תת רצפתי באמצעות קידוח חור בקוטר קטן במיקום שאינו נראה לעין, מחדירים את המכשיר דרך הקידוח עד למצה התת רצפתי ומפעילים אותו לאורך זמן שכמובן תלוי בסוג המצה (חול, סומסום, סומסומין) ובסיום נעשית בדיקה נוספת כדי לבחון האם הלחות חזרה לתקן. תוך כדי פעולת הייבוש על ידי המכונה, במידת הצורך מוסיפים גם את שאר המכשירים לסיוע בייבוש.

סיום הייבוש

סיום פעולת הייבוש תוכתר בהצלחה רק לאחר שבדיקות המעבדה יחזרו תקינות ובהתאם לתקן המצוין בחוק. ייבוש בעזרת המכונה חוסך המון זמן ובלאגן בבית/בעסק ולא מגביל את הדיירים/המשתמשים בו. פירוק הרצפה בהחלט אינו הכרחי ותוכלו להסיק בעצמכם שפירוק הרצפה יעלה הרבה יותר כסף. 

ירידת ערך הנכנס

מה אם לא תרצו לעשות ייבוש תת רצפתי? כנראה שיתחילו לקרות דברים מאוד לא נעימים באזורים מסוימים בבית: סימני טחב ועובש על הרצפה, בלטות/פרקט שזזו מהמקום, התפוררות ועובש על הקירות ועוד. לחות תת רצפתית מזיקה מאוד לבית גם בהקשר האסתטי ולכן במידה ואינכם מעוניינים לתקן את הנזק ולמכור את הנכס כפי שהוא, כדאי שתקחו בחשבון שהרטיבות נראית לעין וקונה/שוכר פוטנציאלים לא יהיו מעוניינים במיוחד בנכס ואם כן אז במחיר נמוך יותר בהרבה מהשווי שלו.

פריסת מכונת הייבוש בחדר

מכונה לייבוש תת רצפתי

המכונות לייבוש תת רצפתי השתכללו המון בשנים האחרונות והופכים את יכולת ייבוש הרטיבות במבנים לפשוטה, מהירה ושקטה. המנועים מספקים עוצמות חדשות שמאפשרות לינוק את הלחות מתחת לריצוף באפקטיביות מרבית. עניין השקט ואפקטיביות הפעולה של המכונה קריטי בגלל שפעולת הייבוש עשויה להימשך עד כחמישה שבועות ולכן כדי שתהיה האפשרות להמשיך אורך חיים תקין בבית בזמן הזה ולא לעבור לשכירות חשוב שהמכונה תעבוד בשקט ככל שניתן.

לסיכום

הבנו מה היא מכונה לייבוש תת רצפתי? אם הבחנתם בעובש או רטיבות כלשהי ברצפת הבית או באזורים התחתונים של הקירות סימן שכנראה יש לכם רטיבות תת רצפתית. כדי לייבש את המצע התת רצפתי אין צורך לפרק את הריצוף, גם לא את הפרקט, כל מה שצריך לעשות הוא לפנות אל חברה מנוסה ומקצועית בתחום שתבחין במיקום ממנו יוצאת הנזילה, תתקן אותה, תבצע עבורכם את בדיקת הלחות ובמידה והמצע עובר את רף התקן היא גם תבצע לכם את הייבוש התת רצפתי באמצעות מכונה ומכשור מתקדמים במשך כמספר שבועות במינימום הפרעה בשגרת החיים בבית. את הייבוש ניתן לעשות גם לעסקים, מפעלים ומוסדות. 

לאן תרצו לעבור בעמוד?

לייעוץ ממוקד ונכון עם המומחים שלנו, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רגע לפני שאתם הולכים, שלחו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר משתלמת יותר ומתנה במבצע

DrYFLOOR החברה המובילה בישראל בייבוש תת רצפתי ואיתור נזילות

דילוג לתוכן